12

Fast i min existens.

Jag existerar. Men ändå inte. Jag syns, hörs och känns, även fast ingen ser, hör eller känner mig. Jag vill gömma mig under täcket tills det blir vår, tills solen värmer skulderbladen.. Men jag vill inte vara ensam. Jag vill inte gå någonstans och jag vill inte stanna kvar. Ta mig bort här ifrån, gå ingenstans. Bort, bort, bort. 


Mina fingrar darrar, jag knyter nävarna så ingen ser. Men vad finns det att se? Jag är allt eller inget. Glad men också ledsen. Kär och okär. Ensam, tillsammans, alltid, aldrig, rädd, modig, stark, svag. Jag är dum och snäll. Jag skriker och skrattar. Jag står stilla men springer så lungorna värker. Jag vill men jag vill inte. Jag är allt på samma gång. Jag står på en tunn lina och väntar bara på tt tippa åt sidan, att inte veta vilken sida jag faller på gör mig rädd.


Dela mig på mitten. Så jag blir två istället för en. Låt den ena rymma här ifrån medans den andra får stanna kvar. Sedan när en tid har gått och mina två delar levt i olika världar, låt mig då välja den vackraste världen och bli till en igen.
 
 
Bildkälla

Kommentarer
Postat av: Hanna

åh, ääälskar din header <3 så fin o kreativ

2013-02-09 @ 15:17:52
URL: http://skogsmoln.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0