17

Du andas tungt. Dina andetag träffar min kind. Ett andetags avstånd finns mellan oss. Du doftar cider, parfym och något som inte går att beskriva. Jag andas i takt till luften som träffar min kind. Andas in så mycket av dig jag bara kan. Värmen från dig strömmar mot min frusna kropp. Fastfrusen i tiden är mitt skal som ligger så nära dig i en alldeles för hård bäddsoffa i en främmande men bekant lägenhet. Vi är inte ensama, men inatt existerar bara du. Ibland rör du vid mig i sömnen när du vänder dig om. Varje gång känns alldeles för kort. Men allt som spelar någon roll är att du ligger mitt emot mig. Du är så vacker. Dina tjocka ögonfransar fladdrar till då och då. Som fjärilsvingarna, de som slår febrilt inom mig. 

Jag räknar dina leverfläckar men tappar alltid bort mig när jag kommit till dina nyckelben. Allt jag vill är att kyssa dina läppar som bildar ett leende i sömnen. Vad drömmer du om? Du skrattar och suckar för att sedan vända dig bort från mig. Jag börjar åter igen räkna leverfläckarna som denna gång vandrar från din nacke ned till ryggen. Dina breda axlar höjs och sänks. Jag flyttar mitt stela skal närmre dig. Att kyssa din nacke skulle vara så lätt. Du vänder dig igen. Våra ansikten har aldrig varit så nära varandra som nu. 

Bildkälla

Kommentarer
Postat av: Michello

Åh. Vilken himla fin text.

2013-02-25 @ 19:26:11
URL: http://musikforidioter.blogg.se
Postat av: anna

din blogg är helt underbar!

Postat av: S P R A L L I C E-fotografi och fint

Åh vad vackert.

2013-02-28 @ 09:45:58
URL: http://sprallice.blogg.se
Postat av: rebecca

så vackert. du är så duktig, julia.
svar: åh, tack så mycket!

2013-03-01 @ 08:34:43
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se
Postat av: Beata

Du skriver så himla bäst.

2013-03-01 @ 12:00:34
URL: http://ringbeata.blogspot.com
Postat av: Ebba

Detta är en så vacker text, jag vet inte vart jag ska ta vägen. Har du försökt få något publicerat för detta är värt att läsa om och om igen och jag tycker synd om alla som inte har hittat hit än. Tack för att du delade med dig av liten bit av ditt hjärta, jag tycker själv att det är så svårt att trycka på "publicera", men jag tränar.

Svar: Tack fina du. Jag har aldrig försökt få något publicerat. Jag tror jag aldrig tänkt på det. Det svåra för mig är inte att publicera, det är att uttrycka det jag känner i ord. Men samtidigt är det just därför jag tycker om att skriva. När jag ska publicera brukar jag tänka att det kanske finns andra som känner som jag. Och jag vet att jag skulle känna en slags lättnad om jag hittade någon som beskrev just det jag kände i ord.
Julia

2013-03-09 @ 10:30:40
URL: http://isbjornar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0