30

Jag ligger på golvet och gråter. Jag gråter tyst så att de andra i rummet inte ska höra, så att du inte ska höra. Du ligger i bäddsängen brevid alldeles för långt bort. Jag är full för första gången på riktigt. Lyckoruset som fyllde hela mig när jag dansade är borta nu. Vad fan hände egentligen? Detta skulle ju vara natten då du skulle få veta. Istället var jag tyst, för när jag trevade efter dig drog du dig bort. Du tog honom i armen och drog med honom in i ett rum. Du sa att du behövde prata om något viktigt med honom, du sa att ni behövde prata om livet. Ni var borta länge, ni kom tillbaka och gick iväg sen igen. Och jag tror jag vet vad ni pratade om. Jag tror ni pratade om mig. Om oss. Om vad du skulle göra med oss. När du trodde att jag inte hörde sa du att du var för nykter. Att du var för feg.
 
Hela kroppen skakar när jag går sönder. Kroppen som i ett tappert försök till att hålla sig samman ligger i fosterställning. Samma kropp som igår låg i samma position fast med dig som en sköld omkring den. Samma hals som igår kysstes av dina mjuka läppar värker nu av gråt. 
 

Kommentarer
Postat av: my

åh men :(
det är liksom så det är, tonårsmisär är inte lika fint som det alltid verkar. ibland sitter man med huvudet i en toalettstol och ångrar att man drack ett glas vin för mycket, gråter för att man missförstår och dansar med fel människor, får ont i hjärtat och somnar i andras sängar.

det är inte alltid så fint som det verkar.
men det ordnar sig. alltid.

2013-06-21 @ 09:26:45
URL: http://www.kometkrig.blogspot.se
Postat av: linnea

Du om någon är så jäkla fin. Och dina ord träffar som ett slag i magen. För allt är så sant och jag känner igen varenda mening. Kanske det inte blir så mycket lättare för det men det känns lite bättre ändå när man inte är ensam om allt. Kram.

Svar: Tack det betyder verkligen så otroligt mycket att du säger så.
Julia

2013-06-29 @ 20:01:36
URL: http://lineamaria.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0