2

Varför känns det som om det är en självklarhet, ett måste att man ska vara stressad över skolan och betygen? Är det meningen att man ständigt ska gå runt och känna en ständig press och höga förväntningar som trycker ned en? Är det meningen att skolan ska ta ut så mycket av ens tankar och energi att det enda man orkar göra när man kommer hem är att äta mat och sedan kollapsa på soffan och sova tills det är dags att lägga sig?

Vissa dagar känns det verkligen som att jag ska gå in i väggen, bli hjärndöd och bara ligga i sängen, stirrandes upp i taket. Detta fall känns så nära.

Kommentarer
Postat av: Alicia

NEJ!!

Åh, det är så svårt det här, hur man hanterar duktighetskomplexet som går helt överstyr när man väl är gammal nog att råda någon som är kvar i alltihop. Jag vet inte hur jag ska formulera det, men jag ångrar ingenting så mycket som att jag lät skolämnen som faktiskt inte betydde någonting för vad jag ville vara eller bli, dra ner mig i magkatarr och fysisk hjärtvärk under hela gymnasietiden.

Kämpa, det ska du naturligtvis, men bevara din själ. Kom ihåg att insikter, förståelse och sammanhang skapas i vilan. Det är vetenskapligt bevisat.

2013-02-02 @ 21:39:35
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0