34

Jag ligger vaken i flera nätter och tänker på dig, på oss. Mina händer skakar när tangenterna trycks ned och bildar meningen jag upprepat i mitt huvud oändligt många gånger. Jag är för rädd för att uttala den så jag skriver den. Annars kommer den aldrig nå dig. Jag ringer henne i panik som så många gånger tidigare. Hon pratar lugnande med mig och säger att jag är modig och att jag aldrig kommer få veta om jag inte frågar. Vi pratar i timmar och innan jag lägger på säger hon "du kommer klara det". Jag stirrar på meningen i flera timmar. 22:30 trycker jag på enter och det finns ingen återvändo.
Bildkälla
 
"Är det något mellan oss?"
 
Några minuter över elva ser du orden som kan ändra allt. Du svarar inte. Jag ligger vaken i någon timme och väntar, tänker. I samma sekund jag skickade meddelandet visste jag vad svaret skulle bli. När jag vaknar nästa morgon känner jag ingenting. För jag visste redan. När jag gick sönder på väg hem från bussen insåg jag utan att fatta det då. Ändå så gör tomheten i mig ont för jag hade hoppats och trott så mycket. Jag läser om ditt svar flera gånger och väntar på tårarna som aldrig kommer.
 
"Nej, och jag ber om ursäkt för att jag har fått det att verka så."
 

Kommentarer
Postat av: frida

kärlek äger och suger.

Svar: på samma gång
Julia

2013-07-10 @ 16:27:27
URL: http://marshimlen.se
Postat av: amanda

så fint skrivet.

Svar: tack
Julia

2013-07-11 @ 18:41:02
URL: http://florencevalentin.blogg.se
Postat av: Sandra Leone

Aj vad ont det gör.

Svar: det gör ju det
Julia

2013-07-12 @ 11:26:27
URL: http://lingers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0