24

Varför är jag så ful och du så fin? Jag kommer aldrig få bli din. Inte med den här kroppen, inte med det här ansiktet eller med mina runda kinder som saknar spår av vackra kindben. 
 
Jag är mitt tempel och jag har misshandlat det så jävla hårt så längre. Ätit fel saker, ätit för mycket, ätit mat överhuvudtaget. Precis som en rökare måste sluta röka måste jag sluta äta. Och det är så jävla svårt alltihop. Att bygga upp ett självsäkert skal på utsidan när man på insidan vill bränna upp varje foto och varje minne någon har av hur jag ser ut. Speglar ska krossas och ögon ska blunda tills jag ser ut som jag borde. En 170 cm lång kvinna med lockigt hår, leénde ögon, vackra tydliga kindben och med 60 kg som är väl placerat på kroppen. Inte 73,8 eller 70 eller 68.
 
Fast nej. Jag kan vara ganska snygg ibland. Eller det är vad jag tror iallafall. Även om min näsa ser ut som om den fått en snyting så är den söt. Jag med. Jag är ganska söt ändå. Nej nu fan håller du käften. Var bara tyst. Bort bort bort det ska bort. Spelar ingen roll om näsan i söt. det spelar ingen roll alls om resten är ett helvete. För det är just vad det är. Ett helvete. Men jag vill inte bry mig om vad andra tycker om hur jag ser ut, hur min kropp ser ut. Men jag vet ju att alla bryr sig. Om ingen hade brytt sig hade det ju varit du och jag för länge sen, eller hur? Och den som bryr sig mest av alla är ju jag.
 

Kommentarer
Postat av: wictoria

blir så ledsen att du tänker så för du är ju så fin tycker jag. och såklart är det svårt och ibland skulle man bara kunna stirra sönder sin spegelbild för att man tycker man är så helvetes ful och fel. men det är man ju inte. inte alls.

Svar: å det är så svårt att släppa på alla dumma tankar, även om man borde kastad bort dem för länge sen
Julia

2013-05-11 @ 17:04:41
URL: http://thewhisperingwaves.blogspot.fi/
Postat av: Annelie

Håller med föregående talare. Och om det är något som är fult så är det samhället. Att de gång på gång exponerar bilder på modeller som är helt orimliga, manipulerar oss med sina osunda dieter osv. Men visst är det ändå ibland så att man fastnar stirrandes på sin spegelbild och vill förändra det ena och det andra, då brukar jag ta fram min dator och titta på inspirerande tjejer på youtube som har så intelligenta saker att säga om ämnet. Tex Kara: http://www.youtube.com/watch?v=2js063a1Suk . Hoppas den hjälper lite iaf, fina du. Kram på dig!

Svar: tack
Julia

2013-05-12 @ 18:21:07
URL: http://liebeskoma.blogspot.se/
Postat av: Miranda

<3

2013-05-12 @ 19:05:46
URL: http://ovanligflicka.blogg.se
Postat av: My

snälla julia. sluta aldrig äta. jag tänkte precis som du, gick ner tretton kilo och nu är mitt liv ett helvete. ibland tycker jag om min kropp, men det är inte längre den som är i fokus. allting cirkulerar kring mat och jag har så många monster i huvudet som får mig att göra mig själv så himla himla illa. snälla. gör inte samma misstag. jag ångrar mig varje dag, och kan ändå inte sluta.

snälla

Svar: vet inte riktigt hur jag ska svara. det känns så meningslöst att försöka försvara mitt beteende eftersom jag vet att det är så så fel. Jag tänker att det inte är så farligt att äta lite mindre för jag tror jag älskar mat alldeles för mycket för att sluta äta. Jag skulle aldrig klara av det.
Julia

2013-05-25 @ 19:43:52
URL: http://www.kometkrig.blogspot.com
Postat av: Ebba

om du bara visste hur mycket jag känner igen mig i dina känslor just nu. i min spegel ser jag en stor klump av bortslösade andetag. jag skippar måltider, tvingar mig att springa ännu snabbare fast att mina ben skakar och min kropp ser/känns fortfarande dubbelt så stor ut som mina vänners. ena dagen älskar jag min mage, nästa är den grotesk. min kropp kan springa en mil. min kropp är ett svart hål som slukar kaka efter kaka. min kropp som är 173 cm och väger 74kg. snälla, vill du ta dig igenom detta med en vän vid din sida finns jag här.

utan att döma, utan att skälla.
för jag tror att vi känner samma sak

Svar: det kan vara så jävla svårt och jobbigt allt ihop. "Fan vad jag är snygg" tänker jag vissa dagar. "Fan vad jag är tjock och ful" tänker jag andra. Att älska sig själv är bland det svåraste som finns. Jag tänker att jag måste balansera allt. Ta bort lite så att det blir jämnt liksom. så att jag kan säga varje dag "fan jag är helt okej ändå"
Jag tror att vi är så många som känner såhär. Vi måste stötta varandra allihop
Julia

2013-06-03 @ 17:22:52
URL: http://ebbosaurus.tumblr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0