25

Din skäggstubb kittlar mjukt mot mitt armveck. Jag skrattar tyst och kryper ännu lite närmre. "Du är så mjuk." När du pratar rörs dina läppar mot den känsliga huden och din skäggstubb får mig återigen att skratta. Det är tyst i lägenheten, de andra sover antagligen vid det här laget, men inte vi. Solen har gått upp för längde sen och vi har inte sovit något på hela natten. Nu är det tidig morgon och vi kämpar för att hålla ögonen öppna. Jag ligger på din arm och din hand kupar försiktigt om mitt trötta huvud. Jag avbryts mitt i en mening av att du drar händerna igenom mitt hår. En rysning går från mina tunga ögonlock genom huvudet och ned för nacken. Jag somnar nästan. "Vad skulle du säga?" viskar du. Det tar mig en stund innan jag minns vad jag tänkte säga. Dina fingrar börjar åter igen rita cirklar strax bakom mina öron och ned mot nacken. 

Vi ligger tätt ihop slingrade under täcket i bara underkläder, det är alldeles för varmt för att ens ha på sig en t-shirt. Ditt bara bröst höjs och sänks under min kind. "Jag kan höra ditt hjärta slå" viskar jag och nynnar lågt rytmen som ditt hjärta skapar. Min arm vilar över dina revben och mina fingrar ligger försiktigt tryckta mot din rygg. Du lägger din arm runt min midja och drar mig närmare innan du somnar. Du har begravt ansiktet i mitt hår. Dina tunga andetag träffar mitt huvud som vilar tungt mot din hals. Jag tänker att jag nog aldrig känt mig så trygg som nu.

 
Bildkälla

Kommentarer
Postat av: linnea

Så vackert du skriver. Verkligen!

Svar: Tack!
Julia

2013-05-21 @ 19:15:52
URL: http://lineamaria.webblogg.se
Postat av: Karin

Du är så himla duktigt på att skriva!!<3

Svar: tack
Julia

2013-05-28 @ 17:29:23
URL: http://www.fightforfreedom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0